loggalogga
Grindstugan
grundkurs

Individuella lektioner i piano, sång, violin, cello, flöjt och gitarr

Konserter Vi välkomnar alla, såväl barn som vuxna, nybörjare och fortsättningselever som vill utveckla sina tekniska och musikaliska färdigheter.

Nybörjare
Att lära sig att spela ett instrument är mycket personlighetsutvecklande, och något man kan ha med sig resten av livet. Hos oss får du en bra grund att stå på. Vi arbetar med notläsning, teknik, musikteori och bekantar oss med den klassiska repertoaren. Framförallt hoppas vi kunna entusiasmera till ett växande musikintresse.

Avancerad nivå
Vi ger dig verktygen att fördjupa ditt musikerskap och utveckla ditt tekniska kunnande. Vi hjälper gärna till med förberedelser inför konserter och antagningsprov till musikgymnasiet, folkhögskolan eller musikhögskolan. Det finns även möjlighet att delta i gemensamma lektioner. Vi träffas några gånger per termin i en mindre grupp och spelar för varandra. Du får då träna på att spela upp, och träffa likasinnade.

Information
Undervisningen sker i form av individuella lektioner, en gång i veckan, 34 tillfällen om året (16 på hösten, 18 på våren). Du kan välja mellan 30, 45 och 60 minuters lektionslängd.

Vi förser eleven med noter och undervisningsmaterial, och anpassar undervisningen efter varje individ. Notböcker finns att köpa till självkostnadspris. Som celloelev finns möjlighet att hyrköpa en cello till förmånligt pris.

Ställ er i kö genom att fylla i vår intresseanmälan

Konserter

Konserter Klassiska Musikskolan arrangerar en rad konserter varje år. Varje termin avslutas med festliga konserter på Palladium, en av Malmös mest välrenommerade konsertscener. Att spela konsert är en mycket rolig och viktig del i utvecklingen, och ett fint tillfälle att träffa de andra eleverna.

Spana in våra duktiga elever

Gästlärare

Under terminerna finns det möjlighet att deltaga i olika projekt för att fördjupa sig inom olika aspekter av musikutövande. Vi bjuder regelbundet in inspirerande gästlärare som håller mästarkurser.

Hans Pålsson
Pianist, professor

VT22: Mästarkurs med skolans pianister
Mattias Ermedahl
Operasångare

HT19: Mästarkurs i intepretation för konsertscenen
Bengt Andersson
Pianist, lärare

VT19: Mästarkurs med skolans pianister
Rickard Söderberg
Operasångare

VT19: Workshop med skolans kör

Körsång

Kör Att få sjunga med andra ger dig trygghet i ditt musicerande, och är oerhört berikande och roligt! Vi ger oss in i musikalens och operans spännande värld, pop- och rockmusikens sväng och det vackra folkliga. Vi arbetar med att utveckla våra röster, stämsång, sceniskt uttryck och så sjunger vi på olika språk. Vid varje terminsslut medverkar vi på skolans konserter på Palladium.

Information
Klassiska Musikskolans kör är för barn mellan 8 och 12 år. Kören leds av Elinor Fryklund, och repeterar på fredagar kl 17:00-18:00.

Ställ er i kö här